În fiecare an vin la Timişoara câteva sute de viitori studenţi. Toată gama de specializări cu oferte care mai de care: o facultate îi mai grea dar îi mai apreciată, la alta poţi să nu te prea duci, da iţi râd firmele in nas când aud ce ai gătat. Şi tăt feliu de domenii care nu mai au căutare de pe vremea lu’ Împuşcatu’. Câţi dintre noi nu visau când erau mici să devină cosmonauţi sau cântăreţi de rock si maşinuţele alea ştiam atunci că vor deveni cândva reale. Că vom avea bani să ne luăm tăt ce dorim si să îmblăm pe tot Pământul. Problema banilor nu există în lumea copchiilor. Părinţii iţi cetesc poveşti cu Ilene Cosânzene şi Feţi Frumoşi, da’ nu îţi spun şi că de fapt tu vei fii sora urâtă pe care tăţi o cată numa’ ca să ajungă prin intermediul tău la sor’ta aia faină sau că tu nu vei putea niciodata fi Făt Frumos pentru ca tu aparţii unei alte clase sociale, ce traieşte în locuri despre a căror existenţă regii nici nu au habar. 

 Şi cât de tristă îi dezamagirea cand afli adevărul. Când realizezi că ai venit la facultate şi ai investit timp şi bani iar la sfarşit nu îţi găseşti un loc de muncă. Sau ai studii de inginer şi lucrezi pe acelaşi salariu cu un om fără studii. 
 Îi dezolant când realizezi că de şepte ani ai un loc de muncă la care când te-ai angajat nu credeai că o să stai mai mult de un an. Care loc de muncă trebuia să fie doar o sursă suplimentară de venit pe lângă banii trimeşi de părinţi, dar care o ajuns să fie indispensabil pentru plata chiriei. Ce năcăjit eşti cân’ realizezi că nu-ţi poţi împlini visele din copilărie. Şi atunci te întrebi de ce nu te-ai nascut tu într-o familie de bogătani şi sîngura ta grijă să fie să mosteneşti tăţi banii.  

Răspuns? Are cineva?  

P.S. Tu ce visai să fii când erai mic/mică?

După am găsit şi un filmuleţ despre educaţie...grăitor.


Numai bine, rău la nimeni,

date vineri, 16 aprilie 2010

13 comentarii to “Vise ruinate”

  1. AlbastruVolatil
    16 aprilie 2010 la 21:43

    În clasa a doua, visam să devin avocat. În clasa a 12-a, ambasador.

  1. Anonim
    16 aprilie 2010 la 22:03

    cel mai "lung" vis a fost sa devin actrita...a durut cand am aflat ca la teatru una din probe e sa canti =((

  1. Filip
    17 aprilie 2010 la 09:16

    eu unul nu m-am avantat intr-ale facultatii...recunosc faptul ca nu mi-a placut sa invat...cel putin ce-mi impun altii sa invat...initial am vrut s-o fac doar pentru a nu face armata un an de zile...intre timp s-a eliminat, si nu m-am mai dus... sincer nu prea aveam idei de viitor...ca...generala o facui la Calderon, liceu` il facui la Constructii, niciuna dintre ele nu-ti oferea nimic placut (cel putin placut pentru mine)...asa ca in momentu` asta ciubucaresc pi ueb (datorita chestiilor pe care le-am invatat SINGUR)...si imi merge foarte bine...

    Raspunsul la intrebarea ta e simplu...E Romania!

    Numai de bine!

  1. Ortoman
    17 aprilie 2010 la 10:48

    Io când eram mic visam ca jaguarul ăla de jucărie să fie real, parcat într-un garaj dublu la parterul unei vile în stil american.
    Mai am încă de lucru până să-mi ating visul:))

  1. Filip
    17 aprilie 2010 la 21:24

    MUCLES....genial tipu` asta mah :) foarte foarte tare...uite cum pierdui io vremea pe-aici in loc sa imi vad de-ale mele...

  1. Anonim
    18 aprilie 2010 la 16:40

    Cand eram mica visam sa ma fac astronaut, judecator sau biolog marin. :D Evident, nu mai sunt valabile aceste optiuni acum.

  1. Filip
    18 aprilie 2010 la 17:55

    cand am citit de "biolog marin" mi-am adus aminte de serialul Seinfeld...(misto ala...l-am terminat acum recent)...George ala tot zicea la lume ca e biolog marin :D

  1. IOANA
    18 aprilie 2010 la 21:55

    eu cand eram mica visam sa ma fac cantareata...ma uitat tot timpul la Tip-Top minitop:)):))(stiu ,cred ca f multe fete faceau asta),dar intre timp m-am reorientat,dupa ce am mai crescut visam sa fiu medic,*(asa prin cls a 9),mai tarziu in cls12,vroiam la facultatea de st economice(bancher vroiam sa ies:D),si acum am ajuns la drept,cine stie poate pana gat eu facultatea vreau sa ies actrita:)):)):))totte chesile astea dupa parerea mea sunt imprevizibile:)):))gati o facultatea din care ar trebui sa iesi ceva,si iesi maturator:))asta...corect cum zicea cineva mai sus....sa nu uitam traim in ROMANIA:|

  1. IOANA
    18 aprilie 2010 la 22:03

    eu cand eram mica visam sa ma fac cantareata...ma uitam tot timpul la Tip-Top minitop:)):))(stiu,f multe fete faceau asta),dar intre timp m-am reorientat,dupa ce am mai crescut visam sa fiu medic,*(asa prin cls 9),mai tarziu in cls 12,vroiam la facu de st economice(bancher vroiam sa ies:D),si acum am ajuns la drept,cine stie poate pana gat eu facultatea vreau sa ies actrita:)):))toate chestile astea ,dupa parerea mea sunt imprevizibile:))gati o facultatea din care ar trebui sa iesi ceva ,si iesi maturator:))coret cum zicea cineva mai sus...sa nu uitam traim in ROMANIA(tara tuturor posibilitatilor:)):))):|...

  1. Nicu
    19 aprilie 2010 la 13:25

    "Ce năcăjit eşti cân’ realizezi că nu-ţi poţi împlini visele din copilărie. Şi atunci te întrebi de ce nu te-ai nascut tu într-o familie de bogătani şi sîngura ta grijă să fie să mosteneşti tăţi banii." -
    Dacă te năşteai într-o familie de bogătani atunci nu ţi-ai mai fi îndeplinit visele tale din copilărie, pentru că ai fi fost o persoană diferită.
    Eu unul sunt de părere că nu banii sunt cei mai importanţi în viaţă mai ales pentru un copil. Buna educaţie şi dragostea părintească sunt în acelaşi timp gratis şi de nepreţuit...

  1. Filip
    19 aprilie 2010 la 15:16

    ..:) da sunt de acord cu Nicu...se ducea dracu` bucuria in cazu` asta...adica...era doar "satisfacerea nevoilor"...nu mai erau "aspiratii"...sau nah...intelegi tu ce vreau sa zic :))

  1. Ortoman
    19 aprilie 2010 la 15:21

    păi aveai alte aspiraţii...

  1. Filip
    19 aprilie 2010 la 16:07

    de fapt si-aici e faza cu "cu cat ai mai mult cu atat cheltui mai mult...si vrei mai mult"

Leave a Reply: